1. Welcome to TRD Forums! A community for Toyota, Lexus, and Scion Enthusiasts. To enjoy all the benefits of the site, we invite you to signup.

New camera test

Discussion in 'Videos' started by SEIGE, Feb 15, 2012.

  1. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    Tested out my new camera/made a video. Tell me what you think
    HummerH2O likes this.
  2. Offline

    James Bullshit Police

    Moderator
    Message Count:
    15,347
    Likes Received:
    974
    Trophy Points:
    943
    Location:
    Vehicles:
    ZZE110, MA70, JZA70, GK2A, E34
    Nice audio mix. Wish the vid was about something more relevant, like YOUR CAR! :D
    Added: Feb 16, 2012 2:16 AM
    oh, but legit cam and editing tho
    HummerH2O likes this.
  3. Offline

    Press22 Mangoooooooooooo

    Message Count:
    2,235
    Likes Received:
    356
    Trophy Points:
    143
    Location:
    Las Vegas, NV
    Vehicles:
    E28 1JZ, E36 M3
    So many effects I can't see how the camera is.. lol
    But on a side note I got my FD to EOS adapter in the mail today so now I'll have some good lens to use with my digital camera :) (My vivitar lens FTW)
    HummerH2O and SEIGE like this.
  4. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    LOL I know. I was tempted to but my cars hella dirty from the rainy weather.
    HummerH2O likes this.
  5. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Looks like you were testing your mad editing skills yo instead of the camera.
    HummerH2O likes this.
  6. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    K! I got carried away while editing LOL but the camera is 10x better than my last one imo. Its a Canon PowerShot A3300 IS. simple yet functional.
    HummerH2O and MacktasticSlick like this.
  7. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    We all need to start 'liking' posts more often.
    James, HummerH2O and SEIGE like this.
  8. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Thanks :) lol
    SEIGE and HummerH2O like this.
  9. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Hummer got every post in this thread lol. That post up there is liked by three people, never seen that before.
    SEIGE and HummerH2O like this.
  10. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    new video' actually its just a slideshow..
  11. Offline

    cBass buffalo bell lover

    Message Count:
    10,340
    Likes Received:
    759
    Trophy Points:
    443
    Location:
    Stockton, CA
    Vehicles:
    2005 Corolla XRS
    the next thing on your to do list better be a drop:p

    (hmm....so do i)
  12. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    haha savin up. Didn't get my Financial aid tho. :mad: So I have to use my pocket money for school
  13. Offline

    Hummer Well-Known Member

    Message Count:
    26,891
    Likes Received:
    1,446
    Trophy Points:
    828
    Location:
    Oregon
    Vehicles:
    E39 BMW
    Why are people using thier financial aid money to buy car parts? :confused:
  14. Offline

    Press22 Mangoooooooooooo

    Message Count:
    2,235
    Likes Received:
    356
    Trophy Points:
    143
    Location:
    Las Vegas, NV
    Vehicles:
    E28 1JZ, E36 M3
    I never get financial aid yo. lol :(
    dang government thinking i'm rich.
  15. Offline

    cBass buffalo bell lover

    Message Count:
    10,340
    Likes Received:
    759
    Trophy Points:
    443
    Location:
    Stockton, CA
    Vehicles:
    2005 Corolla XRS
    financial aid is to help you for school....i need to help my car so it can help me on a ride to school in style yo!

    well not yet:oops:
  16. Offline

    Hummer Well-Known Member

    Message Count:
    26,891
    Likes Received:
    1,446
    Trophy Points:
    828
    Location:
    Oregon
    Vehicles:
    E39 BMW
    ........
  17. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Glad to see that is workin out for you. :rolleyes:
  18. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    I'm not, I was supposed to use my pocket money for my car and financial aid for school, but I didnt get financial aid so I have to use my pocket money for school instead of my car..
    Added: Feb 19, 2012 7:24 PM
    x2
  19. Offline

    Hummer Well-Known Member

    Message Count:
    26,891
    Likes Received:
    1,446
    Trophy Points:
    828
    Location:
    Oregon
    Vehicles:
    E39 BMW
    So your doing the switcharoo gotchya lol.
  20. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    Here's the vid that I took the day I took the pics, it was too bright out..
  21. Offline

    Hummer Well-Known Member

    Message Count:
    26,891
    Likes Received:
    1,446
    Trophy Points:
    828
    Location:
    Oregon
    Vehicles:
    E39 BMW
    Thats gangster, now you just need some gangster cars with 30 inch dubs. Lol jk.
    SEIGE likes this.
  22. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    Thanks man' LOL I wish I had better cars to film. This was just practice for when I go to meets
  23. Offline

    Hummer Well-Known Member

    Message Count:
    26,891
    Likes Received:
    1,446
    Trophy Points:
    828
    Location:
    Oregon
    Vehicles:
    E39 BMW
    Yeah I'm sure youll probably have the sickest videos when you go to meets. I remember when I used to go on meets and cruises people would just take random pictures and slap them up on their website with a logo and call it art. Wish you lived closer by to shoot my car :(
  24. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    haha I could probably make a video of yours for you with just pictures and short clips! Just send me the pics & clips unedited! :)
  25. Offline

    Goldy Well-Known Member

    Administrator
    Message Count:
    31,937
    Likes Received:
    2,830
    Trophy Points:
    61,468
    Location:
    Maryland
    Vehicles:
    Lexus IS300
    That's really good actually. The cuts were a bit quick for me at times. IMO, your next step up would be a steady cam of sorts to get the really smooth pans. There's definitely potential here.
  26. Offline

    Hummer Well-Known Member

    Message Count:
    26,891
    Likes Received:
    1,446
    Trophy Points:
    828
    Location:
    Oregon
    Vehicles:
    E39 BMW
    Yeah some of the pans were a little too quick but otherwise good.
  27. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    lol I actually sped some parts up for the sake of uploading and time. But yeah, thanks for the support guys. & I'm workin on gettin some rails and making a custom slider dolly. Then I'll save up for a DSLR
  28. Offline

    Goldy Well-Known Member

    Administrator
    Message Count:
    31,937
    Likes Received:
    2,830
    Trophy Points:
    61,468
    Location:
    Maryland
    Vehicles:
    Lexus IS300
    I think that's what I was talking about with a steady cam? I'm not sure how these things work lol.
  29. Offline

    SEIGE Well-Known Member

    Message Count:
    421
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    58
    Location:
    Bay Area, CA
    Vehicles:
    EM1, ZZE110
    lol yeah, I was actually in a video production class which helped me learn all the basics. I just add my own hint to it.
  30. Offline

    Goldy Well-Known Member

    Administrator
    Message Count:
    31,937
    Likes Received:
    2,830
    Trophy Points:
    61,468
    Location:
    Maryland
    Vehicles:
    Lexus IS300
    Yeah I can tell you know what you are doing. Like I said, you've got a lot of potential to produce some real stuff!

Share This Page