1. Welcome to TRD Forums! A community for Toyota, Lexus, and Scion Enthusiasts. To enjoy all the benefits of the site, we invite you to signup.

GT5

Discussion in 'Gaming' started by DrunkSaru, Nov 26, 2010.

  1. Offline

    DrunkSaru Unsuspecting Poo Flinger

    Message Count:
    2,352
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Woodland Hills, CA
    GT5, Who bought it the other day? I did but then I got hella busy with Thanksgiving and work that I can't play it until Monday. It stares at me. This sucks. oh well. gotta keep my priorities straight.
  2. Offline

    DOT. Noypi ako!

    Message Count:
    1,438
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    318
    Location:
    172.0.0.1
    PRESENT!!! Haven't played it with my G25 though... Gotta buy once of those race sim seats. :(
  3. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    I got it and I've been playing the hell out of it. Have you played the past GT games? If so then you will appreciate that in this one there is realistic tire smoke, even the tire tracks stay on the ground for the whole race. Engine sounds are better, even the reverse lights come on now (that always bugged me before). Not to mention damage, a better photo mode, and 1031 cars. The kart racing is kinda cheesy, not realistic from the experience that I have with shifter karts, anyway. The track maker is kinda neat, not as in depth as I'd prefer but it's good. And with the dynamic weather, including rain, I can't wait to drive in the rain, as opposed to just a wet track like before. You can control the high beams for the headlights, windshield wipers and even the horn now. This will be great. Can't wait to get to the higher race classes, gotta get the last two licenses and unlock the extreme mode. 24 hour endurance race at the Nurburgring FTMFW.
    Added: Nov 26, 2010 5:06 PM
    Double post:
    Also I like that when you change a car in your garage, you can hear it start up with the correct audio, and it changes if you put mods on your car such as I have. My EK hatch sounds mean when I start it up lol
    Speaking of that Honda and the above mentioned tire smoke... Full stage 3 turbo + other mods + no traction control = 400 horsepower = fun burnouts... even in 4th gear all the way down the back straight of Tsukuba circiut. It really chews through the meats really quick though, gotta stay off that boost mid corner lol
    And one more thing, the photo mode is better because you have the option of saving the pictures right to your PS3 harddrive, which makes it easier to share them on here yay! lol
    I say we make this a discussion and pics thread to share our cars.
  4. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Damn nobody else?
  5. Offline

    Hummer Well-Known Member

    Message Count:
    26,891
    Likes Received:
    1,446
    Trophy Points:
    828
    Location:
    Oregon
    Vehicles:
    E39 BMW
    Played it in 3D at my work, pretty sick.
  6. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
  7. Offline

    its_ikon FIRST widebody

    Message Count:
    1,716
    Likes Received:
    31
    Trophy Points:
    498
    Location:
    Henderson, NV
    so they have nascar cars and tracks in the game? glad that got the spoiler updated.
  8. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    They got the Indy and Daytona tracks in there, yes. And so far, only the 4 cars in that picture... It's like a learning test you have to pass first. I don't know if the ones that are still locked are like a full-fledged race or not. But at this point, it's kinda cheesy.
  9. Offline

    DrunkSaru Unsuspecting Poo Flinger

    Message Count:
    2,352
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Woodland Hills, CA
    my gt5 constantly freezes at times. it seems to be a known issue. It really sucks. I can't get anywhere
  10. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Do you have yours hooked up to PSN? I don't at the moment... Mine hasn't frozen once.
  11. Offline

    DrunkSaru Unsuspecting Poo Flinger

    Message Count:
    2,352
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Woodland Hills, CA
    i do. thats what i'm going to do when i get the chance to play next which will probably be monday. but from what others are saying online, it doesn't seem to make much of a difference.
  12. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Hmm that's interesting, I haven't heard of this problem nor experienced it... and I've been playing it a lot lol
    The GF is starting to complain.
  13. Offline

    roachrolla Hipster

    Message Count:
    4,497
    Likes Received:
    353
    Trophy Points:
    533
    Location:
    BROOKLYN, NY
    Vehicles:
    02 Toyota Corolla
    I've never really played the older ones too much but I tried GT5 with a Logitech wheel. Its a blast to play! I just wish there was more customization involved.
  14. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    There is more than any previous GT games... I'll post up more pics of my Lotus Elise (which tops out at 206 mph FTW) which show the evolution that has taken place. See the pic I put in the post up there where it's doing the wheelie? It's way different now.
  15. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
  16. Offline

    Ares Active Member

    Message Count:
    2,217
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Houston TX
    I got mine the day it was released... Never experienced freezing yet, or maybe once... cant remember.
  17. Offline

    DrunkSaru Unsuspecting Poo Flinger

    Message Count:
    2,352
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Woodland Hills, CA
    mine hasn't freezed on me since the recent update on both the PS3 and the Game.
  18. Offline

    DrunkSaru Unsuspecting Poo Flinger

    Message Count:
    2,352
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Woodland Hills, CA
    oh yeah, online game play sucks
  19. Offline

    Ares Active Member

    Message Count:
    2,217
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Houston TX
    add me

    red_ae82
  20. Offline

    Sharpshooter Full Throttle

    Message Count:
    636
    Likes Received:
    122
    Trophy Points:
    193
    Location:
    Auckland, New Zealand
    I've been having a lot of fun in the photo mode lately. Here's some of my favourite shots that I've taken.

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    EDIT: Oh, almost forgot my all-time favourite shot:

    [IMG]
  21. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Nice pictures man... I like the GT-R... especially how close up we can get, it's great.
  22. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
  23. Offline

    Sharpshooter Full Throttle

    Message Count:
    636
    Likes Received:
    122
    Trophy Points:
    193
    Location:
    Auckland, New Zealand
    Thanks man. Yours look nice too.

    Just a quick tip when taking photos: If you're taking any shots while your car is in motion, press triangle first and change the panning option to mode 3. This will keep the car in focus, but will blur the wheels. It makes a BIG difference. This will also allow you to use a much longer shutter speed so that you can get more background blur but still keep the car perfectly focused. Also, always focus your photos before taking them by hovering the square shape over a main panel of the car and pressing the square button. This will prevent any other parts of the track from being the main focus point, so your car will always look it's sharpest :)
  24. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    Yeah I know all that lol I've been doing the photo thing since GT4
    I don't bother with the focus stuff with the crappier cars, I only bother with the better more important cars. If you look at like the SRT8 Challenger it's really good pictures. It's one of my favorite cars in real life so I took my time with taking the pics. But thanks, good looking out :)
  25. Offline

    e_andree E

    Moderator
    Message Count:
    8,246
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    578
    Location:
    MD
    I asked for this game from santa
  26. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
  27. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
  28. Offline

    JDMjody VVTLi > VTEC

    Message Count:
    1,914
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    248
    Location:
    RIVERSIDE, CA
    Vehicles:
    04 Celica GTS
    FINNALLY i got my LFA yesterday. lol painted it TOP SECRET gold ^_^
    getting gold award in everything was lil challenging. hey Mackman, wan me end you my EG? got titanium exhaust and racing intake. haha
    my fav cars so far are my red Protege kill any honda (not nsx), my gold LFA, and 22b subie.
    sucks we cant add wheels to standard cars. wtf gt5! lol

    need upload that pic my F1 ferarri beating Bugatti by 0.047. lol
  29. Offline

    Sharpshooter Full Throttle

    Message Count:
    636
    Likes Received:
    122
    Trophy Points:
    193
    Location:
    Auckland, New Zealand
    I won Jay Leno's Tank Car yesterday by doing the American Championship in the Extreme Series. I'm glad I didn't actually buy it because it's disappointingly slow. Nice to look at though.

    Some of my latest shots:

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]
  30. Offline

    MacktasticSlick TRD whore with 36,000 posts, bitch

    Administrator
    Message Count:
    36,587
    Likes Received:
    2,261
    Trophy Points:
    61,028
    I have every Civic maxed out as much as possible lol
    Plus I don't have my PS3 online so I couldn't get it anyway.

Share This Page